DETAILS 12, KENMERK LK70039

 


 

Bergen op Zoom, 31 mei 2007 

 

Aan Burgemeester en Wethouders 

der Gemeente Bergen op Zoom 

Postbus 35 

4600 AA Bergen op Zoom

 

Betreft: details 12, kenmerk LK70039 

 

Geacht College, 

Stoplichtafstelling
Recent zijn de stoplichten hoek van Dedemstraat/Burg. van Hasseltstraat/Wassenaarstraat in gebruik genomen. In vijf uur praatpaaltijd hebben evenzo vele mensen mij aangesproken op de voor fietsers gevaarlijk afgestelde stoplichten. De fietsers komende uit de Van Dedemstraat krijgen tegelijk met de fietsers uit de Burg. van Hasseltstraat (komende van rechts) groen licht. Het gevaar van met name fiets/bromfietskruisingen wordt als groot ervaren. Vooral oudere fietsers vinden het ronduit bedreigend en ervaren zeker de scheldpartijen van (jongere) bromfietsers zo. 

Straatnaambordje
Het straatnaambordje van het reeds in gebruik genomen Paradeplein (voormalig Thaliaplein) ontbreekt! Veel mensen en bezorgers kunnen het niet vinden. 

Dienstverlening
Toen ondergetekende vorige week zijn rijbewijs wilde verlengen, duurde het wachten ca. 30 minuten. Wachten is vervelend, maar als vrijwel alle loketten open zijn, de medewerkers continue bezig zijn en het gewoon druk is, levert dat in ieder geval bij ondergetekende geen ergernis op.

Anders was het vandaag. Het rijbewijs moest worden afgehaald. Slechts een beperkt aantal loketten was open en er was zelfs leegloop. Behalve bij één: de receptie. De receptie was het grootste deel van de tijd (9.04 uur tot ca. 9.25 uur) van mijn wachttijd slechts door één persoon bezet. Deze vrouw werkte zich, in plat Nederlands gezegd: “uit de naad”. De rij loste maar niet op. Ondergetekende had netjes zijn volgnummer gehaald, maar kwam, net als enkele anderen maar niet aan de beurt. Vele bezoekers en anderen werden aan de receptie geholpen. 21 mensen c.q. groepen van mensen, die later kwamen dan ondergetekende, werden eerder door de receptie verwerkt. Pas toen er versterking kwam werd de rij in 5 minuten weggewerkt en kwamen de ‘braven’, de ‘suffers’, de volgnummers aan de beurt. Dan is wachten wel ergerlijk. Weinig loketten, leegloop en één loket dat niet op volgorde lijkt te werken. Dat kan beter! Bijvoorbeeld met de vermelding op de betaalbon “afhalen bij de receptie”, dan hadden de onnozelen ook gewoon in de rij gaan staan en waren ze op volgorde geholpen. Ook het bijspringen door andere loketten had naar mijn mening mogelijk geweest.  

Parkeerbonnen
Ze kunnen aardiger! Ervaring van een Bergenaar in de Belgische gemeente Lier, die vergat te betalen. Hij vond het volgende brief onder de ruitenwisser van zijn auto:

“Geachte bezoeker 

U staat op onze parkeerplaats, waar u van te voren had moeten betalen. Helaas heeft u dat niet gedaan. We denken dat dit op een vergissing kan duiden en verzoeken u daarom om binnen 6 dagen het normale tarief, verhoogd met € 3,– aan administratiekosten, te betalen op onze rekening ……. In totaal dus € ….. Mochten wij die betaling dan niet binnen hebben, dan zijn wij helaas genoodzaakt om u te beboeten ter hoogte van de som van € …..

Gemeentebestuur Lier” 

Dat is pas klant/toeristvriendelijk. Die betalen vast en komen vermoedelijk naar deze gemoedelijke/Bourgondische begripvolle gemeente graag terug. 

Minderbroederstraat
Het wegdek wordt weer snel slechter. De klachten nemen toe. Het is tijd voor een tijdelijke, of beter nu eindelijk een echte opknapbeurt. 

Beantwoording hoeft niet, actie wel! 

Met vriendelijke groet, 

namens de BSD-fractie, 

L.H. van der Kallen 

 


 

 

Voeg toe aan je favorieten: Permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *