OPEN BRIEF FINANCIEEL BEHEER

Bergen op Zoom

Betreft: open brief 2, ons kenmerk LK/11007

Geachte collega’s,

Met verbijstering hebben wij kennisgenomen van het Beleidsverslag 2010 met de voorlopige ‘concept-status’! Hoe wanhopig kan een college zijn? Hoe kun je financieel wanbeheer creatief vormgeven? Hoe kan je het verlies op de Markiezaten virtueel met circa 9 miljoen (afgeleid uit de grondparagraaf- vermindering “planstructurele voorzieningen”) verminderen? Door kunstwerken in een weg die zonder het plan de Markiezaten niet nodig zijn tot bovenwijkse voorzieningen te verklaren en deze te activeren en daarmee alle lasten naar de toekomst te verschuiven. Virtuele verliesbeperking NU circa 9 miljoen. Als je de openbare cijfers in de grondparagraaf combineert blijkt het verlies van de Markiezaten niet met 4,9 miljoen afgenomen (bladzij 229) maar met circa 4 miljoen toegenomen! Creatief boekhouden heet dat in gewone mensentaal.
Zijn dit de oplossingen van dit college? Schuif de ellende vooruit!!!! Wie dan leeft/regeert die dan zorgt en de Zwarte Piet krijgt. Waarom is dit college niet in staat schoon schip te maken?
Waarom worden de verliezen niet volledig genomen op de foute beslissingen (de Markiezaten en de Bergse Haven) uit het verleden? Is artikel 12 zo’n schrikbeeld dat we liever de toekomst vergooien dan nu verantwoordelijkheid te nemen voor het wanbeleid uit het verleden?
Dit college is niet verantwoordelijk voor het wanbeleid uit het verleden, maar wordt wel verantwoordelijk voor de fouten die nu gemaakt worden door geen verantwoordelijkheid te nemen en geen schoonschip te maken en de financiële ellende maar voor zich uit te schuiven.
Hoelang blijft u geloven dat zonder pijn de financiële problemen verdwijnen?

Als het officiële verlies op de Markiezaten met de circa 9 miljoen extra was verwerkt in het beschikbare weerstandscapaciteit was de ratio niet ‘matig’ maar ‘ruim onvoldoende’ geweest.
Wanneer worden ook de raadsleden van de coalitiepartijen wakker?

Uw reactie afwachtend,
hoogachtend,

L.H van der Kallen

Voeg toe aan je favorieten: Permalink.